top of page

מקום שיעורי האמנות בבית הספר

מקום שיעורי האמנות בבית הספר

יש הטוענים כי הם בהחלט מבינים את חשיבותו של בית הספר כמקום להקניית ידע באנגלית, חשבון ועברית, אבל בשביל מה צריך שיעורי אמנות? למה לבזבז על זה שעות לימודים יקרות?

זו אכן שאלה מאתגרת ואני מבקש לנצל במה זו כדי להרים את הכפפה ולענות עליה, כמיטב יכולתי.



ידוע כי עוד משחר ההיסטוריה האנושית עסק האדם בחיפוש דרכים לבטא את עצמו ואת רעיונותיו, על בסיס זה התפתחה השפה המדוברת כפי שאנו מכירים אותה היום. אך לפני השפה המדוברת של ימינו מצא האדם דרך נוספת לבטא את עצמו-אמנות: ציור, מוסיקה וסיפור סיפורים.

האמנות היא אמצעי תקשורת חשוב וספונטאני מאוד המאפשר לבטא רעיונות ואמירות שהשפה המדוברת אינה מאפשרת או אפילו חוסמת ומגדירה כאסור, לא מנומס, לא מקובל וכדומה.


בשיעורי האמנות, מוענקים לתלמידים הזדמנות ללמוד שפה חדשה, בינלאומית המובנת על פי רוב באופן ספונטאני, אך גם יכולה להילמד באופן מעמיק ומבוסס.

מנסיוני כמורה לאמנות, אני יכול לשתף במקרים רבים בהם ניתנה לילדים, במסגרת שיעור האמנות, הזדמנות נדירה להציץ אל עולמם שלהם. הצצה זו עשויה לשמש פתח לשיחה חדשה מילולית ומעשית.


כמורה לאמנות אני מוצא שהשיח הנוצר ביני לבין התלמידים הוא מיוחד ואישי. בשיחה המדוברת והמצוירת אני יכול לראות שימחה והתרגשות, סקרנות ערה וגילוי.

מפגשי אמנות כאלה עשויים לסייע ליוצר להכיר מקומות ברגשותיו בהם הוא נזקק לאוזן קשבת ולשיחה תומכת.


מכאן, לדעתי, עולה ומתבלטת חשיבותם של שיעורי האמנות בבתי הספר כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים.




Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page